Filmpje van Lotje anderhalf miljoen keer bekeken! | GURUZ

Filmpje van Lotje anderhalf miljoen keer bekeken!

26 februari 2024

100.000 views was de goal, het werden er zo'n 1.500.000!

Dat Guruz briljante online gastcolleges maakt om het kennisgat tussen mbo-onderwijs en arbeidsmarkt wat kleiner te maken, dat weet iedereen inmiddels wel. Guruz is ook oprichter van het project "Pulse". Pulse is een doorlopend project dat zich samen met andere organisaties inzet voor een sterker (v)mbo imago

Wij zijn namelijk nogal trots op de vakspecialisten die Nederland keihard nodig heeft!  En dat mogen we ze best laten weten.


Hoe laten we met Pulse dan zien dat het (v)mbo geweldig is?

Door een beetje herrie maken in de markt, op een manier die net niet standaard is. 


Het filmpje over Lotje

We besloten een leuk filmpje te maken over Lotje. Een kind van twee welgestelde ouders. Lotje gaat samen met haar ouders de klas in om te horen wat Lottes schooladvies is. En dat advies? Dat valt niet helemaal goed bij pa en ma. 

Bekijk Lotte's adviesgesprek hier!


Views door het dak

Op 1 februari ging Lotjes filmpje live en binnen een dag hadden we 250.000 views behaald. Dat werden er ruim meer dan een 1.000.000 binnen een maand tijd. Vooral op LinkedIn en TikTok riep de “niet standaard” boodschap veel reactie op. Inmiddels stat de teller op meer dan anderhalf miljoen (and counting).


Over de productie

Script: team Guruz
Productie: Uhu Productions
Dank aan: Acteurs en Chazia Mourali 


Dank aan pulse partners:

Techsharks,
Uhu Productions,
Jellow en een
Bekende anonieme sponsor in de recruitment industrie


Resultaat:

“Een script bedenken dat meer dan een miljoen views en een hele hoop aanvragen oplevert”? Daar kun je normaal alleen maar van dromen, echt top aldus Guruz chef Arjan Elbers. 


Meedoen met de volgende?

Ben je een werkgever, een intermediair of een andere organisatie die vindt dat het (v)mbo echt wel in een beter daglicht mag komen te staan? Meld je aan en doe gewoon mee!


Nog een keer over ons!

Met onze non-profit stichting Guruz als “missing link” maken we het Nederlandse mbo beter en helpen we het bedrijfsleven met hun employer branding in het mbo. Guruz maakt briljante online gastcolleges van bedrijven en stelt deze ter beschikking aan alle mbo's van Nederland. Zo versterken we samen het mbo imago. Guruz is mede mogelijk gemaakt door founding partners: Driessen en DIT Personeel.