Guruz officieel partner "De Week van Digitaal Bewustzijn". | GURUZ

Guruz officieel partner "De Week van Digitaal Bewustzijn".

2 december 2025

Blij om mee te delen dat onze stichting vanaf dit jaar officieel partner is van De Week van Digitaal Bewustzijn.

Dit mooie initiatief van de gemeente Helmond heeft als doel om jong én oud bewuster te maken van de kansen en risico’s van de digitale wereld waarin we allemaal leven. Tijdens de partnerbijeenkomst in het Supporterscafe van Helmond Sport, plakte ons bestuurslid Jeroen Driessen het Guruz logo op het convenant.

De impact van digitalisering groeit elke dag. Het biedt oneindige mogelijkheden om te leren, te creëren en te ontdekken. Tegelijkertijd brengt het uitdagingen met zich mee: privacy, online veiligheid, nepnieuws en de druk van sociale media.

Als Stichting Guruz ervaren wij vooral de positieve kanten van de digitale wereld. Zo kunnen docenten en studenten door heel Nederland juíst dankzij het internet gebruik maken van onze online gastcolleges.

Als partner dragen wij bij door onze expertise, online gastcolleges en netwerk in te zetten om bewustwording te vergroten. Samen met andere lokale en landelijke partijen zoals Yuverta, Ter AA, Politie Nederland en Halt bundelen we onze krachten om digitaal bewustzijn te vergroten.

We kijken ernaar uit om volgend jaar het gesprek aan te gaan, nieuwe inzichten te delen en vooral: mensen te helpen digitaal vaardiger en bewuster te worden.


Rabobank als voorbeeld:

Eerder dit jaar lanceerden we de serie samen met Rabobank over Financieel Gezond Leven. Hoe zorg je er nu voor dat je niet in de schulden terecht komt door crypto, dropshippen, online gokken of het ongewenst worden van een geldezel.


Nog een keer over ons!

Met onze non-profit stichting Guruz als “missing link” maken we het Nederlandse mbo beter en helpen we het bedrijfsleven met hun employer branding in het mbo. Guruz maakt briljante online gastcolleges van bedrijven en stelt deze ter beschikking aan alle mbo's van Nederland. Zo versterken we samen het mbo imago. Guruz is mede mogelijk gemaakt door founding partners: Driessen en DIT Personeel.